Der er kamp
Bonde | lørdag d. 5. juni 2010 kl. 09:42
om kuglerne:
Aldrig før set et egern i haven – og denne frækkert hyggede sig gevaldigt her til formiddag.
I går var der kamp om pindene, der var dømt Kongespil til årets personalesommerfest. Lægerne mod sekretærerne. "Min" læge er kvinde, så inden kampen gik i gang, fik hun stillet spørgsmålet: Er du mest læge eller kvinde?
Hun valgte kvinde og lægerne vandt 4-0.
Har jeg sagt det før? Her? 😀
Jeg eeeeelsker egern….skønt billede, jeg håber den bliver hos jer, så i måske også får ungerne at se om 1½-2 måneder 😉
Ha’ en skøn weekend Sister 😀
Annette – ved jeg ikke om du har 😀
Tak for rosen, sender videre til Jens.
Er der ikke noget med at egern tager småfugle (æg), eller er det forkert?
Ha selv en skøn weekend.
Hvis I aldrig har haft et egern, så synes jeg I er heldige. De er både søde og fascinerende; når jeg får øje på sådan en lille springfyr et eller andet sted, så kan jeg stå meget længe og kigge på dem. Jeg går ingen steder før egernet løber sin vej. Sådan noget gør mig altid glad og i godt humør. Jeg håber også, at I bliver rigtig glade for den lille tilflytter! 😀
Jens – ikke hernede, men da vi boede i Værløse, havde vi masser af egern. Måske var den bare lige på hurtig visit, men derfor endnu skønnere, at den gjorde det på en lørdag, hvor vi var hjemme 😀
Sister – der er en kort video med et egern, som jeg synes du skal se:
http://tinypic.com/player.php?v=1zyva10&s=5
Ellers har jeg set mange egern gemme nødder i en græsplæne ved et sommerhus, jeg havde engang. Så troede jeg, at de senere kunne finde nødderne, men de fandt mærkelig nok ikke kun sjældent nødderne igen.
Ellers kan jeg kun tilslutte mig, at det er nogle skønne dyr at betragte.
Jeres Kongespil er jo et rigtig sommerspil. Ærgerligt det ikke var jer der slog lægerne 4-0 😀
Skøn lille egernfilm 😀 Tak Søren
Har aldrig spillet Kongespil – meget fint sommerspil.
Kommentar RSS
Skriv en kommentar
Læs kommentarene!
Administration
Tilbageblik
Emner
Om mig
Hvorfor Sister Bonde som navn på en blog?
Jeg er født udenfor ægteskab og de første 13 måneder af min levetid, havde jeg min mors efternavn. Mine forældre blev gift og jeg var med som den eneste til vielsen. Her fik jeg fars efternavn.
Knap 2 år efter, kom den første lillebror til verden, han fik fars mellemnavn Bonde. Der gik yderligere 2 år, så kom den næste lillebror, han fik Bonde som mellemnavn.
Da jeg var 19, kom sidste lillebror til verden (fortsat de samme forældre), han fik Bonde som mellemnavn.
Da det blev gratis, at skifte/få andet navn, spurgte jeg min far, om det var ok jeg tog Bonde som mellemnavn. Det var det, men ikke fra brødrenes side: "Det hører kun til den mandlige del af familien" fremturede de.
Efterhånden tror jeg de har accepteret mit valg, og derfor blev det til Søster Bonde (sister - da det er bedre på div. sider med i i stedet for ø), og det er jeg stolt af.
Er en årgang 1956 og gift med Jens som jeg har Stefan og Malene sammen med.
Hvor andet ikke er anført, er al tekst og billeder min(e) - og må kun anvendes efter udtrykkelig aftale med mig.
Denne side er sammensat med WordPress, Design: Catarina.
Alle tekster og billeder på dette site, er beskyttet i henhold til ophavsloven.
© Sister Bonde 2026 All Rights Reserved.