Som I trofaste “lyttere” har læst, stod den på Paris i den første uge af oktober, og der var dømt totalt tryghed – læs: vi er ved at blive gamle.
Vi valgte det samme hotel som sidst. dog opgraderede vi til et luxusværelse, da flybilleterne til og fra Paris KUN kostede kr. 1.140 tur retur for 2, kunne godt flotte os lidt. Luxusværelset viste sig dog ikke at være så meget luxus. 1. sal og med udsigt til en nedslidt baggård. Det er meget, meget, meget sjældent, at vi klager/brokker os, men det gjorde vi i det her tilfælde, og dagen efter blev vi flyttet til 4 sal og et superlækkert værelse.
Vi besøgte 2 restauranter, som vi havde så stor, stor glæde ved at gæste sidst vi var i Paris. Den ene er en af de sidste autentiske restauranter – fra dengang – og hvor personalet har været med hele vejen. Næsten.
Vi gik de samme ruter, så de samme seværdigheder og vi tog ud for at se glassalen på Versailles. Den så vi nemlig ikke sidst, der var ALT for mange turister, så vi gik en tur i den fantastiske park i stedet for. Men denne gang, havde vi stort set salen/slottet for os selv, og det var godt.
Det eneste “nye” som jeg gerne ville se, var Cimetière de Montmartre – indenfor – men det var bare så vanskeligt, at finde indgangen, at vi gik HELE vejen rundt om kirkegården, på den kedelige side af muren, inden vi kom ind. Gør det ikke, spild af tid, men god motion.
Paris er skøn at gæste, hvis du ikke har været der, så gør det bare én gang i dit liv. Det skal og må man give sig selv. Vi boede i Opera-kvarteret, som er så utroligt smukt og tæt på alt, og det er ikke dyrere end så mange andre steder.
Lige præcis vores næste rejsemål til foråret. Forestiller mig en stemning, som indbyder til cafeliv og hygge, efter dejlige gåture til alt det vi har lyst til og kan nå at se 🙂
Gitte – glæd dig helt vildt 😀
Jamen, jeg, som ellers har svoret, at Paris, det gider jeg ikke, det er da lige før jeg får lyst til at tage en tur derned. Nu har Griff Rhys Jones jo også lavet god reklame for byen, så vi må hellere se på det.
Og så elsker jeg jo at gå tur på kirkegårde. Sucres Cemeterio Central har vi været på et par gange, det er vildt spændende. Ligesom Assistents, Frederiksbergs gamle og andre her i landet. Men hvorfor fraråder du Cimetière de Montmartre? Eller var det bare turen udenom, der var mortion? Altså: morte er død, motion er godt: hvad er mortion? Motion, til man kollapser? 😉
Fraråder at gå rundt om – istedet for at gå rundt inde. Der var intet at se ved at gå langs muren – udenfor – derfor.
Se så at komme af sted til Paris, det er en totalt spændende by at gæste.
Jeg elsker også Paris – absolut en af mine favoritbyer. Så jeg kan godt forstå din glæde ved byen.
Skønt at læse med 🙂
Dorthe – jeg er nu mere glad for Rom, men aht. manden, så veksler vi lidt 😉
Tak for rosen 😀
Sommetider er det altsaa bare dejligt at gense og Paris kan man gense mange gange uden at komme til at kede sig! 🙂
Vise ord Tina – vise ord 😀
Kommentar RSS
Skriv en kommentar
Læs kommentarene!
Administration
Tilbageblik
Emner
Om mig
Hvorfor Sister Bonde som navn på en blog?
Jeg er født udenfor ægteskab og de første 13 måneder af min levetid, havde jeg min mors efternavn. Mine forældre blev gift og jeg var med som den eneste til vielsen. Her fik jeg fars efternavn.
Knap 2 år efter, kom den første lillebror til verden, han fik fars mellemnavn Bonde. Der gik yderligere 2 år, så kom den næste lillebror, han fik Bonde som mellemnavn.
Da jeg var 19, kom sidste lillebror til verden (fortsat de samme forældre), han fik Bonde som mellemnavn.
Da det blev gratis, at skifte/få andet navn, spurgte jeg min far, om det var ok jeg tog Bonde som mellemnavn. Det var det, men ikke fra brødrenes side: "Det hører kun til den mandlige del af familien" fremturede de.
Efterhånden tror jeg de har accepteret mit valg, og derfor blev det til Søster Bonde (sister - da det er bedre på div. sider med i i stedet for ø), og det er jeg stolt af.
Er en årgang 1956 og gift med Jens som jeg har Stefan og Malene sammen med.
Hvor andet ikke er anført, er al tekst og billeder min(e) - og må kun anvendes efter udtrykkelig aftale med mig.
Denne side er sammensat med WordPress, Design: Catarina.
Alle tekster og billeder på dette site, er beskyttet i henhold til ophavsloven.
© Sister Bonde 2026 All Rights Reserved.